NOO
PR-12213 Slovenian Quantum Communication Infrastructure Demonstration (SIQUID), 1. 1. 2013-30. 6. 2025
Šifra projekta: PR-12213
Obdobje: 1. 1. 2023-30. 6. 2025
Vodja projekta na F5: dr. Peter Jeglič
Financer:
Spletna stran projekta: SIQUID
Generativna umetna inteligenca v izobraževanju
Šifra projekta NRP: 3350-24-3502
Datum začetka projekta: 21. 5. 2024
Konec projekta: 31. 5. 2026
Financer: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija – NextGenerationEU
Vrednost: 1.000.000,00 EUR
Sredstva Instituta “Jožef Stefan”: 30.038,91 EUR
Nosilna organizacija: Zavod Antona Martina Slomška
Sodelujoče organizacije: UP PEF, UM PEF, UL PEF, Zavod RS za šolstvo, Institut “Jožef Stefan”, UL FF, UL FRI, UM FERI, OŠ Škofije
Sodelujoča na Institutu “Jožef Stefan”: prof. dr. Aleksander Zidanšek in doc. dr. Anton Gradišek
Povzetek: V projektu Generativna UI v izobraževanju smo v središče postavili na učenca osredinjeno učenje in poučevanje. To pomeni, da je ključno izhodišče in namen projekta proučevanje, načrtovanje ter aplikacija smernic za smiselno rabo GUI v učenju in poučevanju z namenom podpore doseganja učnih ciljev. Teoretične osnove projekta izhajajo iz dveh v pedagoški stroki uveljavljenih modelov:
- TPACK modela, ki učitelje usmerja k didaktično osmišljenemu pristopu in izboru ustrezne tehnologije, ki sta komplementarna in hkrati podpirata proces učenja in poučevanja ter
- SAMR modela, ki omogoča presojanje stopnje oz. kakovosti uporabe tehnologije (v tem primeru umetne inteligence) v procesu učenja in poučevanja, v smislu refleksije o njeni dodani vrednosti pri doseganju zastavljenih vsebinskih in procesnih ciljev ter kompetenc učencev.
Jedro projekta predstavlja preplet treh področij: i) raziskovanje področja GUI, ii) preizkušanje pedagoških pristopov v povezavi z GUI ter iii) ustreznih vsebin in aplikacij (z UI), ki lahko v procesu poučevanja in učenja podprejo tako učitelja kot učenca.
Projektni rezultati:
Priprava Smernic za smotrno in učinkovito uporabo GUI za in v izobraževanju.
Raziskati pomen GUI na percepcijo in spreminjanje učenja in poučevanja z vidika različnih deležnikov, z razmislekom o didaktičnih, pravnih, finančnih ter etičnih vidikih rabe GUI v vzgoji in izobraževanju pri nas.
Analizirati stanje in potrebe VIZ za smotrno in učinkovito uporabo GUI v vzgojno-izobraževalnem procesu v Sloveniji.
Pripraviti in preveriti/preizkusiti izhodiščne smernice za smotrno in učinkovito uporabo GUI za sodobno učenje in poučevanje učiteljev ter učencev.
Priprava, izvedba in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev na področju rabe UI v izbranih VIZ.
Projekt v okviru Načrta za okrevanje in odpornost financirata Republika Slovenija in Evropska unija – NextGenerationEU.
Povezava na spletno mesto noo.gov.si
Spletna stran projekta: SIQUID